Kutya a tanórán

Kutya a tanórán - a szaktanár szemszögéből

 

A pedagógusok számára visszatérő kérdés, hogy hogyan tehetnék óráikat érdekessé és változatossá, hiszen a tanulás látványosan eredményesebb, ha a diákok figyelmesek és motiváltak.

A kutya jelenléte a tanórákon színesíti a már megszokott módszereket, ezáltal biztosítja a tanulók figyelmét és lelkesedését. A motiváció különleges forrása a kutya részvétele a tanórán, mindenki kapcsolatba szeretne kerülni vele, részt venni a feladatokban. Nem kell senkit bíztatni a válaszadásra, a diákok alig várják, hogy sorra kerülhessenek és csoportban, vagy egyénileg teljesítsék a kijelölt feladatokat.

A kutyás foglalkozás nagy előnye, hogy a magatartás problémás diákok is jobban leköthetőek, az állat barátságos személyisége miatt kifejezetten nyitottak felé.

A pedagógust is kizökkenti a hagyományos keretek közül, újfajta gondolkodásra ösztönzi a feladatok megtervezése során, és lehetőséget ad a tantárgyak közötti kapcsolatok erősítésére.

A kutya segít a tanórán pozitív, elfogadó légkört kialakítani. Ez különösen hasznos lehet egy frissen alakult közösségben az együttműködés erősítésére, de a már hosszabb ideje együtt dolgozó osztályok, vagy csoportok életében is egy olyan közös emlék lesz, amire jó visszaemlékezni. Az óra hatása még később is érezhető, a diákok többször visszautalnak erre az élményre. Ezáltal, a kutyás óra pozitív hatással van a diák-diák és a tanár-diák viszonyra is.

A kutyás foglalkozás segít a gyerekek személyiségének fejlesztésében is. A visszahúzódóbbak is próbálnak kapcsolatba lépni a kutyával, magabiztosságuk fejlődik, miközben ők is utasításokat adnak a kutyának.

Néhány tanuló esetében félelem áll fenn a kutyával szemben. Ők a foglalkozások során kis lépésekben győzhetik le negatív érzéseiket, és pozitív megerősítést kapnak, amikor látják, hogy félelmüket egyre jobban uralják.

Összegezve, a kutya nagymértékben hozzájárul a diákok figyelmének, motivációjának fenntartásában, valamint jó hatással van a személyiségükre.

 

Jánosházi Orsolya

angoltanár

 

Kutya a tanórán – a diákok szemszögéből

 

„A kutyás óra jó emlék, mert játékosan tanultuk a szavakat, és így könnyebb volt megjegyezni őket.”

„A feladatok során egymásra is jobban figyeltünk, mindenki nézte, hogy a másik mit válaszol, és mit csinál a kutyával.”

„Egy kutya társasága mindig jobb kedvre deríti az embert.”

„A jól elvégzett feladat jutalma az volt, hogy kérhettünk a kutyától valamit, ezért szívesebben részt vettünk a munkában.”

„A kutyákat mindenki szereti. Ha a kutya a tananyaggal foglalkozik, mindenki azzal akar foglalkozni, az is, aki addig esetleg nem azt tette.”

„Az óra elején kicsit féltem a kutyától, de a végére már jól éreztem magam, oda mertem menni én is hozzá, hogy részt vegyek a feladatban.”

„Egyszerűen azért volt jó, mert egy kutyával sokkal jobb tanulni.”

 

7.a osztály emelt angolos csoportja

 

 

Fájlok

Kutya_a_tanórán.pdf (452 KB)
LetöltésMegnyitás

 

Képgaléria