Katalinpusztai erdei iskola 4.c

Április utolsó hétfőjén izgatottan gyülekeztünk az iskola előtt. Van akinek ez lesz az első ottalvós tábora! Vajon milyen lesz? A csomagokat bepakoltuk a kocsikba, a szülők elláttak minket egy csomó süteménnyel, lekvárral, szörppel. felpakoltunk egy láda almát is. Csak ne hogy éhezzünk! Vonattal, távolsági busszal jutottunk el a táborba. Gyönyörű táj fogadott minket.

Megcsapott az erdő illata, mindenünnen madárcsicsergés hallatszott. Gyorsan berendezkedtünk a szobákban, s már kezdődött is az első program. István bácsi, az erdész segítségével bemutatkoztak az erdő állatai, megtudtuk, hogy vadásszák őket, kezünkbe foghattunk szarvakat, tülköket, koponyát, patát, állatbőröket. Vacsora után (ami ötcsillagos volt) éjszakai túrára indultunk. Tényleg sokkal jobban lehet lámpa nélkül látni a sötétben! Találkoztunk macskabagollyal, vaddisznóval is (István bácsi személyében, aki a bátorság próbán a bokorból röfögött nagy ijedelmünkre).

Másnap torna gyanánt futottunk a parkban néhány kört, majd feladatlapokat oldottunk meg még reggeli előtt. Délelőtt Pali bácsival korongoztunk. Mindenki készített egy kis vázát, csuprot (kinek milyen forma kerekedett ki), amit ki is díszítettünk. Ez lesz az egyik anyák napi meglepetés. Ebéd után egy hosszú túrára mentünk István bácsi vezetésével. Megkoszorúztuk Rockenbaurer Pál kopjafáját. Út közben dagonyáztunk, másztunk négykézláb, függtünk Tarzanként, mentünk függőhídon, másztunk kötélhágcsón, kaptatón. Közben érdekes dolgokat figyelhettünk meg. Hulla fáradtan értünk haza. Este nem kellett ringatni minket. Szerdán méhészkedtünk. Sok érdekes dolgot hallottunk a méhek munkájáról. Ezentúl, ha méhecskét készítünk papírból, biztos nem sárga fekete csíkos lesz. Délután íjászkodtunk. Mindenki lőhetett hagyományos íjjal vagy számszeríjjal. A legviccesebb a végén volt, amikor mindannyiunkat lelőtt Bori néni. Vacsoráig az időt a játszótéren töltöttük.

Vacsora után szalonnát és pillecukrot sütöttünk a tábortűznél. A sötétben csak a tűz világított! Jókat énekeltünk. Már éppen elaludtunk, amikor Kati néni ébresztett minket, hogy ellopták a zászlóinkat. Mindenki melegítőt húzott a pizsamára, s elemlámpával rohantunk megkeresni azokat. Szerencsére mindet megtaláltuk, így nyugodtan mehettünk aludni. Ezentúl a szobákban őriztük a zászlókat. Csütörtökön egy solymász jött két madárral. Egy héja, akit Szipirtyónak, és egy sólyom, akit Mátyásnak hívtak. Megtudtuk, hogyan lehet ragadozó madarat tartani, szaporítani. Mindenki karjára ráültették Mátyást. Délután a közei Lósi patak vizét vizsgáltuk. Milyen sokféle állat található egy pohár vízben! A program befejezéseként természetvédelmi előadást hallgattunk.

Este záró bulit tartottunk tréfás vetélkedőkkel, tánccal. A végén fiúk lányok együtt roptuk. Elérkezett az utolsó nap. Reggeli után csomagolás. Még egy utolsó játék, utoljára megetettük a szarvasokat, felültünk a hangyavasúrta. Ebéd után elindultunk haza. A falu szélén még egy próbát tettünk, hátha visszamehetünk. Tele élményekkel érkeztünk haza.

NAGYON                                                                           JÓ                                                                                                    VOLT!