Eötvös 35-kerékpártúra

Szeptember 30-án rendeztük meg az Eötvös 35 kerékpártúrát, az Eötvös József Általános Iskola tanulóinak, és szüleinek!

A túrán 41-en vettünk részt, az utolsó pillanatban többen lemondták, mert megijedtek a távtól.

A legfiatalabb résztvevők 7, míg a legidősebb résztvevő 56 éves volt, a gyerekek nagy része volt már velem biciklizni valamilyen formában, így tudták mire kell figyelni. Útvonalunk Budapest-Pomáz-Budapest.

Az iskolánk idén ünnepli 35. születésnapját, ebben az évben szeretnénk jobbnál jobb programokat szervezni a gyerekeknek és szüleiknek. Mivel fontos a sport az iskola életében, nem volt kérdés, hogy a bringázást is bele fogjuk tenni a sorozatba.

Az iskolai levelezőrendszeren keresztül hirdettük meg a túrát, illetve a facebookon hoztam létre egy eseményt.

Az időjárás ezen a napon kegyes volt hozzánk, nem volt sem túl meleg, sem túl hideg, és a szél is úgy döntött, hogy hagy minket tekerni.

Az úton kaptunk defektet, illetve kerék szelep problémánk is volt, de ezek a kisebb megállók nem okoztak problémát a csapatnak.

Az útvonal egyetlen kritikus pontja az aluljáró volt, de a nagyobb gyerekek, illetve a szülők segítettek a kicsiknek a biciklik le- és felvitelében, így szinte percek alatt átértünk ezen a szakaszon.

Volt játék a játszótéren, Pomázon a lélekharangnál időztünk, ahol a ll. Világháború pomázi hősi halottairól emlékeztünk meg, illetve itt található egy lll. századi kőszarkofág is.

Eltekertünk a Pomáz felirathoz, amit a gyerekek rögtön birtokukba vettek, és a lehető legtöbb módon tekeredtek fel a különböző betűkre.

A túra kényelmes tempóban haladt, nem volt leszakadás, figyeltünk arra, hogy a csapat együtt tudjon mozogni.

Összeségében mindenki jól érezte magát, és biztos vagyok benne, hogy ezek a gyerekek még nagyon sokszor fognak velem tekerni, akár túrán, akár a MAKETUSZ által szervezett bringástáborban!

A szülőknek pedig köszönet, hogy támogatnak minket ebben!